søndag den 29. april 2012

KAMELER!?

Hej alle sammen.
I denne periode sker der ikke så meget, da Joel desværre er blevet syg og må bo hos sin familie. Rose er her hos mig i stedet for og det hyggeligt!
Nu har jeg været her i 11 uger, hvor tiden dog flyver af sted! Dog har jeg oplevet et par ting her i ferien. Joel havde en hvid kvindelig ven på besøg – det var sjovt at møde hende. Hun var fra Australien og er her i Uganda på en mission i en måned. Vi viste hende skolen, og nogle af børnene kom. Det var skønt at se børnene igen! Kvinden var imponeret over at jeg som 25 år og kvinde er her alene i Uganda, og syntes at jeg var meget modig. Men det syntes jeg ikke! J
Om tirsdagen tog Rose og jeg på et endnu eventyr – et vådt et! Vi tog hen til Entebbe, turen tog ca. 1 time. Vi ville i zoo! Men da vi stod af ved vejen, hvor der var en sidegade til zoo, begyndte det at regne. Vi gik ned af sidegaden, og fik vide at det ikke var langt. Men så begyndte det at ØSE ned! Vi havde ikke regntøj med, så vi blev helt våde og så frøs vi. Da vi ankom til zoo, var der tomt! Så vi diskuterede om vi skulle derinde eller ej, det øsede bare ned. Hvis jeg var i Danmark, ville jeg blive sur og ville hjem med det samme. Men her lærte jeg at jeg skulle være tålmodig (ja, er I overrasket familie og venner? J)  Så vi ventede i en time, så stoppede regnet. Det regnede kun en smule. Så købte jeg en halstørklæde – en stor en – som jeg kunne bruge som ”jakke”, da min trøje var rigtigt våd. Rose lånte det jeg havde i tasken. Da vi gik ind i zoo, blev jeg simpelthen overrasket – vi skulle også tisse rigtigt meget – så vi nærmest løb for at komme til WC, men på vejen derhen stod der simpelthen 2 store kameler frit og spiste fra træerne. Vi måtte løbe ”under” dem  - det var da en oplevelse! Så gik vi rundt – zooen var ikke SÅ stor. Det regnede også lidt, men vi så forskellige dyr – løver, aber, giraffer, slanger osv., det var hyggeligt at gå rundt med Rose og snakke om dyrene J Aberne legede også frit rundt, så man skulle passe på sine ting. Ha ha ! Så sad vi på en cafe og drak varm kakao og noget der mindede om pandekager, men er det ikke. Men vi skulle passe på vores ting og vores drikkevarer & mad mens – for aberne løb rundt i cafen. Men tjeneren forsøgte at få dem væk  - men de blev ved med at komme tilbage!  Det var en hyggelig dag på trods af.
På vejen hjem fik jeg æren af at finde en taxabus! Jeg plejede bare at lade Rose eller Joel gøre det, men da jeg så en taxabus køre forbi trak jeg bare min hånd op for at vinke den hen til os – Rose var helt overrasket. Ha ha! På vejen hjem begyndte solen at skinne – uhm! Da taxabussen stoppede for at sætte en af, fik jeg øjne på det danske flag på en bygning! Det var underligt, for det lå langt væk fra alting, men ja. Det danske flag, blev sq glad J
Så kom vi sulten hjem, og gik straks i gang med at lave mad. Uhmm – Rose og jeg har haft mange gode madoplevelser i ferien, mens stakkels Joel lå syg ;) Vi går ture rundt og køber grøntsager, kød eller frugter. Det er dejligt at kende området hvor Joel bor lidt bedre. Vi ved nu hvor de bedste tomater er, hvor vi skal købe kød osv. J Her er man ret vilde med gris – og man laver det på en helt anden måde end i Danmark. Det smager bare så godt!  Rose laver mad, men jeg hjælper til! Med at skære grøntsager, vaske op og smager på maden :P
Billeder!
Zoo!

Kvinden fra Australien tog et billede af os


Vores ture rundt og mad! Her ser slagteren sådan ud – intet køleskab eller sådan noget. Og de har KMPE knive! J Rose havde aldrig smagt kiwi før! Men det fik hun lov til, da jeg jo havde købt kiwier. Hun syntes at det smagte interessant. Ha ha ;)

Håber at I havde en dejlig weekend.
Love 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar